Over ons
TD Medical
Geschiedenis
TD Medical bv is in 1982 opgericht door Willem Thehu en Jack Deuss.
Willem Thehu is nog steeds betrokken bij het bedrijf, Jack Deuss heeft het bedrijf in 1996 verlaten.
De eerste pijlers van ons bedrijf rustten op de distributie van Pacemakers van de firma Pacesetter en de Angioplasty producten van het nieuwe bedrijf Advance Cardiovascular Systems, Inc. (later Eli Lily, Guidant en nu Abbott)
De door John Simpson uitgevonden over the wire dilatatieballon kwam einde 1982 op de markt in Nederland. Het was een paradigmaverschuiving in de behandeling van de coronaire angioplasty en tevens de basis voor vele interventionele productontwikkeling die later op de markt kwamen.
Vele van de nieuwe interventionele producten voor zowel de coronairen alsook voor de perifere stenosebehandeling werden door TD Medical als eerste in Nederland en vanaf 1983 ook in België op de markt gebracht. (Atherectomy, Angioflow, IVUS, Laser, FFR, OCT, Closure, Embolic protection.)
Ofschoon we ook een aantal jaren meerdere producten in andere medische segmenten (o.a. Hartkleppen en Vaatprothesen) hebben vertegenwoordigd zijn we momenteel alleen gefocust op de producten zoals op deze website zijn vermeld.
De kracht van ons bedrijf heeft altijd gelegen in het op de markt brengen van nieuwe kwalitatief hoogstaande productontwikkelingen die hoofdzakelijk bestemd zijn voor de interventionele procedures en de klinische ondersteuning die wij onze gebruikers aanbieden.
Willem Thehu
Waarom TD Medical?
ISO-gecertificeerd
"Quality First" is ons motto. Wij zijn een ISO-gecertificeerde organisatie en hebben onszelf verplicht de regels van het NEN-EN-ISO 9001-systeem strikt te volgen. Onze medewerkers zijn bekend met ons kwaliteitsbeleid en handelen daarnaar.
Langdurige klantrelaties
Ons belangrijkste doel is het onderhouden van een langdurige relatie met onze klanten en partners. Dit bereiken wij door een onberispelijke service en een constructieve communicatie met alle betrokken partijen van fabrikant tot arts.
Marktgericht
Onze Customer Service activiteiten zijn marktgericht. Van producttraining, praktijktraining in diverse opleidingscentra en uiteindelijk tot bijscholing. Wij zijn 24/7 bereikbaar voor service en levering van producten.
Zakelijk gedragsbeleid
Onze medewerkers hebben het zakelijk gedragsbeleid hoog in het vaandel. We respecteren de verplichtingen van onze fabrikanten, zoals de USA Foreign Corrupt Practice Act, the Code of Conduct Act en hun terugroep- en traceerbaarheidssystemen.